Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi

im. Synów Pułku Ziemi Lubelskiej w Lublinie

Ważne informacje

Gry logiczne, strategiczne i matematyczne - nauka poprzez zabawę

shadow

Gry logiczne, strategiczne i matematyczne
- nauka poprzez zabawę
 
„Matematyka to nauka nie o rachowaniu, lecz o strukturach i prawidłowościach. Gry dydaktyczne są doskonała okazją do wspólnego uprawiania matematyki, to nie tylko okazja do ćwiczenia obliczenia ale przede wszystkim to doskonała okazja do wspólnego nauczenia się czegoś matematycznie ważnego.” Mirosław Dąbrowski

Dzięki umiejętnemu stosowaniu gier, dzieci uczą się przestrzegania przyjętych reguł, przewidywać, planować i podejmować decyzje. Dzieci uczą się matematyki skutecznie – skutecznie bo dzięki własnej aktywności, dzięki wierze we własne możliwości oraz dzięki rosnącej motywacji do uczenia się w ogóle. Walory kształcące gier strategicznych wiążą się przede wszystkim z procesem poszukiwania i budowania strategii. Gracze szukają odpowiedzi na pytanie : „jak wygrać tę grę?”, wykonując przy tym bardzo wiele czynności:
-poszukują, analizują, gromadzą, rozumują, wnioskują, budują, uczą się i wiele innych.
Gry dydaktyczne to doskonała szkoła matematycznego myślenia i wspaniała umysłowa rozrywka oraz rewelacyjny materiał na dziecięce działania i uatrakcyjnienia lekcji.
W klasie 1 A uczniowie układają freblowskie tangramy, grają w popularne „kółko-krzyżyk” z wykorzystaniem Darów Froebla oraz freblowskie sudoku.
Jedną z ulubionych gier matematycznych uczniów jest bingo matematyczne.
Opowiadanie bajek też jest doskonała okazją do przygotowania gry wykorzystując treść do tworzenia pierwszych algorytmów.
Opracowała Barbara Bałdyga