Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi

Ważne informacje

Szkolna wycieczka Berlin-Legoland-Heide Park

shadow

Planowaliśmy ją od września, czekaliśmy w napięciu aż do 31 maja, kiedy to wyruszyliśmy ku „nowemu światu”, światu kultury, ale także zabawy, gdzie nawet dorosły stawał się dzieckiem.

1 czerwca spędzilismy w Berlinie, jednym z najdynamiczniej rozwijających się miast w Europie. W czasie kilugodzinnego spaceru, od słynnej Wieży Telewizyjnej do Bramy Bandenburskiej obejrzeliśmy wiele cennych zabytków, między innymi Katedrę Berliner Dom, Rotes Rothaus, gmachy Uniwersytetu Humboldta wraz z pomnikami braci Grimm, Wyspę Muzeów, Kościół Polski i Farncuski, pomnik Neptuna, Reichstag, dzielnicę Charlottenburg, oraz miejsca pamięci ofiar II wojny światowej.

Nim udaliśmy się na „zasłużony odpoczynek” w pięknym miasteczku Westensee, niektórzy spacerowali brzegiem jeziora, inni rozegrali mecz w piłkę nożną.

Drugiego dnia wyjechaliśmy do Danii, do jednego z najchętniej odwiedzanych parków rozrywki- Legoland. Tutaj czekało na nas mnóstwo atrakcji w kilku krainach tematycznych, między innymi Pałac Tytanii, Safari, Western Ride, Canoes, Kraina Piratów, Kraina Przygody, Miniland, Timber Ride, Mine Train Ride, The Dragon. A wszystko to wśród niesamowitych budowli wykonanych wyłącznie z klocków lego. Aż trudno uwierzyć, ze Statua Wolności, Capitol, czy świątynia w Abu Simbel to misterne dzieło wykonane z milionów maleńkich cząsteczek. A wśród tych cudeniek mogliśmy bawić się na kolejkach górskich, wodnych trasach, walczyć na pirackich korwetach, lub budować z klocków lego własnych konstrukcji.

Kolejny nocleg w miasteczku Bispingen, „miasteczku wypoczynku rodzinnego” z piekną skocznią narciarską i domem stojącym na dachu...

Ostatni, bardzo oczekiwany dzień to całodzienne szaleństwo w największym w pólnocnych Niemczech parku rozrywki Heide Park. Atrakcji tych z pewnością nie zapomnimy nigdy. Były tam pędzące z zawrotną prędkością Rollercoastery : Colossos, Limit, Big Loop, Grotto Blitz, wodne zjeżdzalnie : Raft Ride Wilde Water I i II, Parowiec Missisipi, Swiss Bob Ride oraz wiele, wiele innych, a wśród nich najwyższa wieża Scream drop ! Byli tacy, którzy pomimo konieczności czekania w długich kolejkach, kilkakrotnie korzystali z zapierających dech w piersiach atrakcji.

Aż trudno uwierzyć, że 3 dni minęły tak szybko , w szkole nie begną w takim tempie...

A wspólne uczestniczenie w tak wielu atrakcjach zostawią w nas wiele, wiele niezapomnianych wspomnień, które będą do nas powracały często, aż do...następnej wycieczki!